تاريخ : چهارشنبه 31 شهريور 1400 | 14:14 | نویسنده : مهدي كاميار

اینکه به علت شرایط بد آب و هوایی و یا فعالیت‌های بدنی، زیاد عرق کنیم امری است طبیعی که برای همه‌ی ما اتفاق افتاده است. شاید خود عرق کردن بدن مسئله حادی نباشد ولی بوی بد عرق بدن واقعا آزار دهنده است. اما راه کار چیست؟ در این مقاله به بررسی فواید خوشبو کننده بدن در مقایسه با محصولات ضد تعریق می‌پردازیم و پس از بررسی عوامل تعریق بدن، راه‌کارهای حل معظل بوی بد بدن را نیز تشریح خواهیم داد.

بررسی عوامل تعریق بدن

عرق کردن واکنش طبیعی بدن در برابر گرما برای کاهش دمای بدن است. تا این جای کار مسئله‌ای نیست و این امر یک موضوع کاملا نرمال است.

اما همین مسئله در زمان‌هایی که نیاز به آراستگی و بوی مطبوع بدن حس می‌شود، مسئله‌ای مهم و بسیار حیاتی است. به عنوان مثال بعد از یک روز کاری سخت یا طی مسافتی طولانی برای شما یک قرار مصاحبه و یا جلسه کاری تنظیم شود.

در مواقعی که بدن شما عرق کرده و از بوی عرق خود نگران هستید، نه تنها خودتان بلکه به احتمال قوی دیگران هم دچار ناراحتی و مشکل خواهند شد، که این یک مسئله بسیار ناراحت کننده و خجالت آور است و لطمه بدی به اعتماد به نفس شما وارد خواهد شد.

راه‌کارهای رفع بوی بد عرق بدن

مسلما پس از توضیحات بالا، به دنبال محصولی برای رفع این معضل خواهید بود. راه حل این مشکل در محصولاتی که با نام خوشبو کننده بدن و ضد تعریق‌ از آن‌ها نام برده می‌شود، می‌باشد.

توجه به این مسئله هم بسیار مهم است که استفاده از هر محصول در کنار فوایدی که دارد مسلما مضراتی را هم ممکن است به همراه داشته باشد.

در ادامه‌ی این مطلب به صورت دقیق‌تری به بررسی فواید خوشبو کننده بدن در قیاس با ضد تعریق‌ها خواهیم پرداخت.

در نهایت شما خواهید دانست که کدام محصول فوق برای بدن شما مناسب‌تر وسالم‌تر است و به این ترتیب انتخابی مناسب و بهتر برای رفع معضل بوی بدن خواهید داشت.

تفاوت خوشبو کننده بدن با ضد تعریق‌ ها از نظر کارکرد

محصولات خوشبو کننده بدن و ضد تعریق‌ها، با ۲ مکانیزم متفاوت باعث کاهش عرق بدن می‌شوند. ضد تعریق‌ها با کاهش و جلوگیری کردن از عرق کردن بدن و خوشبو کننده بدن با افزایش خاصیت اسیدی پوست این عمل را انجام می‌دهند.

سازمان جهانی غذا و دارو (FDA)، خوشبو کننده بدن را زیرمجموعه‌ی محصولات آرایشی و بهداشتی (محصولاتی که باعث زیبایی و تمیزی می‌شوند) و ضد تعریق‌ها را به عنوان دارو (محصولاتی برای درمان و یا جلوگیری از بیماری‌ها و یا نتیجه واکنش بدن) در نظر گرفته است.

تفاوت و ساختار شیمیایی خوشبو کننده بدن و ضد تعریق ‌ها

ساختار شیمیایی خوشبو کننده بدن

فرمول خوشبو کننده بدن به گونه‌ای است که مانع از بوی بد عرق بدن می‌شود؛ اما ضد تعریق‌ها این‌گونه نیستند. محصولات خوشبو کننده بدن عموما بر پایه‌ی الکل هستند و با استفاده از آن‌ها پوست بدن خاصیت اسیدیته پیدا می‌کند؛ و این عمل باعث می‌شود که باکتری‌های کمتری اطراف پوست شما جذب شوند.

ساختار شیمیایی ضد تعریق ها

مواد فعال موجود در ضد تعریق ها معمولا بر پایه‌ی ترکیبات آلومینیوم دار هستند تا منافذ عرق را به‌صورت موقتی مسدود کنند. لذا ضد تعریق ها با بستن موقتی منافذ پوست شما باعث عرق کردن کمتر بدن می‌گردند.

فواید خوشبو کننده بدن و ضد تعریق ها

دو دلیل اصلی برای مصرف خوشبو کننده و ضد تعریق وجود دارد:

  • رطوبت:

عرق کردن مکانیزمی سرمایشی است که گرمای مازاد بدن را پایین می‌آورد. قسمت زیر بغل دارای تراکم بیشتری از غدد عرق نسبت به سایر نواحی بدن است. بعضی از افراد آرزو دارند که ای کاش هیچ‌وقت عرق نمی‌کردند؛ دلیل آن هم مشخص است.

زیرا عرق زیر بغل باعث خیس شدن لباس، بوی نامطبوع و سایر مشکلات می‌شود. اما این را هم باید در نظر گرفت که جلوگیری از این فرایند، باعث اختلال در سیستم بدن می‌شود و ممکن است مشکلاتی را در آینده برای ما فراهم آورد.

  • بو:

عرق بدن شما به خودی خود بوی تیز و نامطبوعی ندارد. دلیل این بوی زننده باکتری‌های موجود بر روی پوست است که با تجزیه عرق باعث بوی بد آن می‌شوند. گرمای زیر بغل شما مکانی ایده‌آل برای این باکتری‌ها جهت رشد و تکثیر می‌باشد.

رابطه بین سرطان سینه و ضد تعریق ها

ترکیبات بر پایه‌ی آلومینیوم موجود در ضد تعریق ها و مواد فعال موجود در آن‌ها با بستن منافذ پوست مانع از خارج شدن عرق از سطح بدن می‌شوند.

نگرانی‌ای که در این رابطه وجود دارد این است که اگر پوست این ترکیبات آلومینوم دار را جذب کند، می‌تواند بر روی گیرنده‌های استروژن سلول‌های سینه تاثیر بگذارد.

البته این را هم نیز باید ذکر کرد که تا به امروز گزارشی مبنی بر این‌گونه سرطان ناشی از استفاده از ضد تعریق ها وجود نداشته است و این موضوع صرفاً یک فرضیه است که برای اثبات آن نیاز به آزمایش و زمان بیشتری می‌باشد.

نتیجه گیری

خوب تا اینجا با نحوه‌ی کار هر کدام از محصولات آشنا شدید. در نهایت این تصمیم شماست که با توجه به نیازتان اقدام به انتخاب محصول مورد نظر کنید.

به عنوان پیشنهاد از آنجایی که ضد تعریق ها ریسک مصرف بالاتری نسبت به خوشبو کننده بدن دارند، لذا سعی کنید بیشتر از محصولات خوشبو کننده بدن استفاده کنید؛ مگر در شرایطی خاص که مجبور به استفاده از ضد تعریق ها شوید.

اما خلاصه‌ای از آنچه که در مقاله گفته‌ایم عبارت است از:

۱. ضد تعریق ها و خوشبو کننده های بدن با روش‌های مختلف باعث کاهش عرق بدن می‌شوند.

۲. ضد تعریق ها، عرق کردن بدن را با بستن موقتی منافذ پوست، کاهش داده و خوشبو کننده های بدن با افزایش خاصیت اسیدیته پوست باعث کاهش بوی بد عرق می‌شوند.

و نهایتا پیشنهاد ما استفاده از محصول خوشبو کننده بدن عطرینه است که علاوه بر فواید ذکر شده در این مطلب، دارای بوی مطبوع و رایحه‌ای ماندگار است که حس خوب و سرزندگی را به شما هدیه خواهد داد.

منبع: فواید خوشبو کننده بدن در مقایسه با ضد تعریق ها‌





موضوعات: از سراسر وب,
تاريخ : چهارشنبه 24 شهريور 1400 | 15:54 | نویسنده : مهدي كاميار

معرفی و خرید ۳۰ مدل ناخن مصنوعی جدید {دخترانه + بچه گانه}

انواع مدل ناخن مصنوعی | قیمت ناخن مصنوعی

ناخن مصنوعی چیست؟

ناخن مصنوعی یکی از محصولات گروه بهداشت و زیبایی ناخن به شمار می‌رود. این محصول پرکاربرد اغلب مورد استفاده و اقبال خانم‌ها و دخترانی است که یا فرصت کافی برای رسیدگی به ناخن‌های خود ندارند و یا ناخن‌های آن‌ها زیبایی و استحکام کافی را ندارد.

داشتن ناخن‌های زیبا و مرتب برای همه اهمیت دارد. به همین دلیل راه‌کارها و محصولات مختلفی برای رسیدن به این خواسته تولید شده‌اند.

البته دقت به این نکته هم بسیار حائز اهمیت است که درست است با استفاده کردن از ناخن مصنوعی ظاهر شما و متقابلاً اعتماد به نفس شما افزایش پیدا خواهد کرد ولی، استفاده نادرست از ناخن‌های مصنوعی می‌تواند موجب آسیب‌هایی همچون عفونت‌های قارچی گردد.


انواع مدل ناخن مصنوعی (از نظر سنی):

ناخن‌های مصنوعی با توجه به سن کسی که قصد استفاده از آن‌ها را دارد به چند گروه تقسیم می‌شوند که در ادامه به بررسی و معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

ناخن مصنوعی کودکانه

کودکان و دختربچه‌ها معمولاً به وسایل فانتزی و مواردی که باعث جذابیت بیشتر آن‌ها بین دوستان‌شان می‌شود اهمیت بسیاری می‌دهند. به همین منظور شاید یکی از وسایلی که بیشترین متقاضی را در بین کودکان دارد همین مدل کودکانه باشد.

ناخن مصنوعی دخترانه

گروه دوم استفاده کننده از این محصولات دختران هستند. ناخن مصنوعی دخترانه به احتمال بسیار زیاد یکی از پرمصرف‌ترین لوازم آرایشی بین قشر دختران جوان به شمار می‌رود. زیرا باعث زیبایی و جذابیت هر چه بیشتر دختران جوان می‌گردد.

ناخن مصنوعی زنانه

نهایتاً بانوان هم از این محصول بسیار استفاده می‌کنند. خانم‌های خانه‌دار یا افرادی که شاغل هستند، چون فرصت کافی برای رسیدگی روزانه و دائم به ناخن‌های خود ندارند و درگیر مشغله‌های کاری، امور منزل، تربیت فرزندان و… هستند، بنابراین از ناخن‌های مصنوعی زنانه به علت سهولت و سرعت در استفاده بسیار استقبال می‌کنند.

انواع مدل ناخن مصنوعی (از نظر ابعاد و اندازه):

ناخن‌های مصنوعی با توجه به ابعاد و اندازه‌ای که دارند نیز به چند گروه تقسیم می‌شوند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

ناخن مصنوعی کوتاه:

این مدل از ناخن‌های مصنوعی اندازه‌ای کوتاه دارند و به همین خاطر نگهداری و مراقبت از آن‌ها آسانتر بوده و احتمال شکستن آن‌ها بسیار کمتر است. البته شاید همین ابعاد کوچک‌تر آن‌ها جذابیت کمتری به ناخن‌های شما بدهد.

ناخن مصنوعی بلند:

این مدل از ناخن‌ها مسلماً باعث زیبایی و جذابیت بیشتری در ناخن‌های دست شما خواهند شد. بعلاوه خیلی سریع‌تر در معرض دید قرار می‌گیرند و باعث جلب توجه بیشتری خواهند شد. البته باید دقت داشت که در کنار تمامی این مزیت‌ها، نیازمند مراقبت بسیار بیشتری نسبت به نوع کوتاه ناخن‌های مصنوعی خواهند بود.

بررسی قیمت ناخن مصنوعی خوب:

قیمت لوازم آرایشی هنگام خرید آن‌ها بیشترین چیزی است که در بین اکثر خانم‌ها حائز اهمیت است. مسلماً همه‌ی ما به دنبال محصولی هستیم که در کنار کیفیت عالی قیمت معقول و مناسبی داشته باشد.

البته برای بسیاری هم قیمت چندان ملاک نیست و صرفاً به دنبال کیفیت بالای محصول هستند. به همین خاطر در ادامه ما محصولاتی را معرفی خواهیم کرد که هم قیمت مناسبی داشته باشند و هم کیفیتی عالی.

پس حتما در ادامه محصولات معرفی شده را بررسی بفرمایید.





موضوعات: از سراسر وب,
تاريخ : چهارشنبه 24 شهريور 1400 | 16:07 | نویسنده : مهدي كاميار

راهنمای خرید ۲۰ مدل روغن تقویت کننده ناخن [کیفیت عالی]

بهترین تقویت کننده ناخن | معرفی داروی تقویت ناخن باکیفیت

روغن تقویت کننده ناخن محصولی است که عموماً از مواد تقویت کننده، مرطوب کننده و استحکام بخش تشکیل شده و استفاده از آن سبب تقویت ناخن و افزایش انعطاف پذیری و استحکام آن می‌شود. روغن تقویت کننده ناخن که به نظر بسیاری از خانم‌ها داروی تقویت ناخن محسوب می‌شود، از طریق مرطوب کردن کوتیکول اطراف ناخن سبب حفظ زیبایی، شفافیت و براقیت ناخن‌ها می‌شود.

در ادامه‌ی این مقاله تلاش خواهیم کرد درباره این محصول به شما اطلاعات مفیدی را ارائه دهیم و در پایان نیز به معرفی بهترین مدل‌های آن خواهیم پرداخت.

روغن و محلول تقویت کننده ناخن با کیفیت و مناسب باید حتما به صورت کاملاً طبیعی تولید شده باشد و اثر نرم کنندگی و مرطوب کنندگی در سطح ناخن را تا حد بالایی حفظ کند. علاوه بر این محصول فوق باید حاوی کمپلکس تقویت کننده و مرطوب کننده روغن‌ها و گیاهانی مثل بادام شیرین، گل گاوزبان، جوجوبا و دانه انگور باشد که اثرات مفیدی را روی ناخن اعمال می‌کند.

دلایل استفاده از روغن تقویت کننده ناخن:

دلیل استفاده از روغن تقویت کننده ناخن کاملا مشخص است. با کمک گرفتن از این محصولات می‌توانیم عواملی را که باعث شکنندگی، ماتی و آسیب پذیر شدن ناخن می‌شوند را کاهش دهیم. در نتیجه استفاده از محلول تقویت کننده ناخن مناسب و با کیفیت کمک شایانی به بهبود ناخن‌های شما خواهد کرد.

اما اینکه چه عواملی باعث آسیب رساندن به ناخن‌ها می‌شوند را در ادامه بررسی خواهیم کرد:

استفاده‌ی طولانی مدت و یا مکرر از فرآورده‌های شوینده و پاک کننده
مرطوب کردن دائمی ناخن‌ها
انجام دادن مانیکورهای نامناسب و غیر استاندارد
استفاده‌ی زیاد از لاک ناخن و حلال‌های پاک کننده‌ی آن
کمبود برخی از ویتامین‌ها مانند ویتامین A و مواد معدنی نظیر روی (Zn)
وجود برخی بیماری‌های پوستی در افراد
صدمات و آسیب‌های وارده به ناخن و کوتیکول اطراف آن
جویدن ناخن (که عموما دیده می‌شود)

ایجاد خطوط و فرو رفتگی‌های روی ناخن و همچنین لایه لایه شدن لبه آزاد آن از دیگر عوارض عدم رسیدگی درست به ناخن محسوب می‌شود. کاهش رطوبت و خشک شدن کوتیکول سبب آسیب پذیرتر شدن آن نسبت به صدمات وارده گردیده و احتمال ابتلا به عفونت‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها: ، ،





موضوعات: از سراسر وب,
تاريخ : 11 | 1399:2 | نویسنده : مهدي كاميار

مايكل جوزف جكسون (به انگليسي: Michael Joseph Jackson؛ زادهٔ ۲۹ اوت ۱۹۵۸ – درگذشتهٔ ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹) خواننده، ترانه‌سرا، تهيه‌كنندهٔ موسيقي، رقصنده، طراح رقص و هنرپيشه اهل ايالات متحدهٔ آمريكا بود.

مايكل جكسون در در دوران كودكي / خانواده مايكل جكسون

مايكل جوزف جكسون در تاريخ ۲۹ اوت ۱۹۵۸ (‎۷ شهريور ۱۳۳۷) در شهر صنعتي گَري در ايالت اينديانا، آمريكا (نزديك شيكاگو، ايلينوي) و در خانواده‌اي از طبقهٔ كارگر و تهي‌دست زاده شد. نام پدرش، جوزف و مادرش، كاترين بود. او هفتمين فرزند از ۹ فرزند خانواده جكسون بود. جوزف، پدر خانواده، در استخدام معدن آهن بود و اغلب با برادرش به اجرا در كافه‌ها و ديسكوهاي شهر گَري مي‌پرداخت و اغلب در خانه و جلوي چشمان فرزندانشان تمرين مي‌كردند. مادر مايكل بسيار مذهبي بود و فرزندانش را با باورهاي سختگيرانهٔ فرقهٔ شاهدان يهوه از دين مسيحيت تربيت مي‌كرد. خانوادهٔ ۱۱ نفري جكسون، در يك خانهٔ كوچك دو اتاق خوابه زندگي مي‌كردند.


اولين حضور مايكل جكسون در صحنه موسيقي

مايكل استعدادش در موسيقي را خيلي زود بروز داد. او در سن ۵ سالگي در حضور همكلاسي‌ها و مردم به مناسبت مختلف اجرا مي‌كرد و موجب تعجب همگان مي‌شد.

گروه موسيقي مايكل جكسون و برادرانش

در سال ۱۹۶۴ و زماني كه مايكل تنها ۶ سال داشت، به عنوان خوانندهٔ پس‌زمينه به گروه برادران جكسون پيوست. او در ۸ سالگي (سال ۱۹۶۶) در مقام خواننده و رقصندهٔ اصلي اين گروه قرار گرفت. در همين زمان، برادران جكسون نام گروه را به جكسون فايو تغيير دادند. برادران جكسون هر روز پس از بازگشت از مدرسه، به دستور پدرشان به تمرين‌هاي سخت مي‌پرداختند. جكسون فايو از ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۸ (۸ سالگي تا ۱۰ سالگي مايكل) در سطح وسيعي از ايالت‌هاي غرب ميانه آمريكا به اجراي برنامه پرداخت. آن‌ها مكرراً در جايي اجرا مي‌كردند كه اغلب مقدمه‌اي براي شروع استريپ تيزها (رقص‌هاي برهنه) بود. در سال ۱۹۶۸ (۱۰ سالگي مايكل) رئيس شركت موتاون ركوردز با مشاهدهٔ استعداد اين گروه با آن‌ها قرارداد بست. در سال ۱۹۶۹ (۱۱ سالگي مايكل) ۴ تك‌آهنگ جكسون فايو پشت‌سرهم در آمريكا شماره يك شدند و ركوردي به نام آن‌ها ثبت شد. مايكل از سال ۱۹۷۲ (۱۴ سالگي)، در كنار فعاليت در گروه، اقدام به ساخت و اجراي آهنگ به صورت تك نفره نمود. او از سال ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۵، ۴ آلبوم استوديويي تك‌نفره منتشر كرد و حتي نامزد يك جايزه اسكار هم شد.در همين سال‌ها گروه اقدام به برگزاري تور كنسرت در اروپا و نيز يك تور جهاني كردند. جكسون فايو در سال ۱۹۷۵ از شركت نشر موسيقي موتاون ركوردز به سي‌بي‌اس ركوردز نقل مكان كردند. گروه همچنان به اجراهاي بين‌المللي خود ادامه مي‌داد و از ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۴ (از ۱۵ تا ۲۴ سالگي مايكل) شش آلبوم استوديويي ديگر منتشر كرد. در همين مدت، مايكل ترانه‌سراي اصلي گروه جكسونز بود.



ادامه مطلب


موضوعات: بيوگرافي خواننده‌هاي خارجي,
تاريخ : 11 | 1399:2 | نویسنده : مهدي كاميار

رويا تيموريان (نام اصلي دلارا) (متولد ۲۷ اسفند ۱۳۳۸ – تهران) بازيگر ايراني و همسر مسعود رايگان است. وي فعاليت سينمايي را با بازي در حسرت ديدار (محرم زينال‌زاده) در سال ۱۳۷۳ شروع كرده‌است.

مسعود رايگان (متولد ۱ بهمن ،۱۳۳۳، خرم‌آباد) هنرپيشه سينما و همسر رويا تيموريان است.وي داراي مدرك كارگرداني تئاتر از دانشكده هنرهاي دراماتيك است. مسعود رايگان چند سالي را در اروپا و كشور سوئد به بازيگري پرداخته ولي در سال ۱۳۸۰ به ايران بازگشت. نام مسعود رايگان با فيلم خاموشي دريا بر سر زبانها افتاد اما خيلي دور، خيلي نزديك او را به شهرت رساند، به طوري كه جايزه جشن خانه سينما را براي بازي در اين فيلم از آن خود كرد. وي همچنين كانديداي دريافت سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول مرد در بيست و سومين دوره جشنواره فيلم فجر، براي بازي در اين فيلم شده است.در سي و يكمين جشنواره فيلم فجر نامزد دريافت جايزه بهترين بازيگر نقش مكمل مرد براي فيلم برلين منفي ۷ گرديد. رايگان هنرپيشگي را از كودكي و با پرده‌خواني در كارهاي پدرش آغاز كرده‌است، بعدها در سال‌هاي ۱۳۵۱ و ۱۳۵۲ در فيلمي از مرتضي جزايري بازي كرد در سال‌هاي ۱۳۵۹ و ۱۳۶۰ با چند برنامه تلويزيوني همكاري كرد و سپس به سوئد رفت. وي علاوه بر تحصيل در مدرسه فيلم سوئد با مراكز اينترنشنال كالجر، فرهنگ ملل و تئاتر شهر، تئاتر ملي، تئاتر اوروبرد، تئاتر القبر همكاري كرد و برنامه‌اي تحت عنوان دست‌هاي روشن براي شبكه ۲ تلويزيون سوئد كارگرداني كرد، همچنين در فيلمي از سوزان اوستن كارگردان برادران آمادتوس، تحت عنوان زندگي خطرناك بازي كرد و همچنين در چهار مجموعه تلويزيوني در سوئد نقش آفريني كرد. رايگان سال ۱۳۸۰ به دعوت وحيد موسائيان به ايران آمد و در فيلم خاموشي دريا بازي كرد. او بار ديگر به دعوت رضا ميركريمي به ايران آمد و در نقش اول فيلم خيلي دور، خيلي نزديك، ساخته رضا ميركريمي بازي كرد. «مسعود رايگان» و «رويا تيموريان» از بازيگران باتجربه سينماي ايران هستند كه شايد به جرات بتوان گفت، يكي از خوشبخت‌ترين زوج‌هاي هنري سينماي ايران هستند؛ اين را ما نمي‌گوييم بلكه صحبت‌هاي‌شان در برنامه «پارك ملت» ثابت مي‌كند.

حدود ۸ سال از آغاز زندگي اين ۲ مي‌گذرد؛ هنرمنداني كه با كارهاي‌شان خاطره‌هاي زيادي داشته‌ايم؛ «مسعود رايگان» و «رويا تيموريان» از بازيگران باتجربه سينماي ايران هستند كه شايد به جرات بتوان گفت، يكي از خوشبخت‌ترين زوج‌هاي هنري سينماي ايران هستند؛ اين را ما نمي‌گوييم بلكه صحبت‌هاي‌شان در برنامه «پارك ملت» ثابت مي‌كند. اگر دلگرمي‌ها و حمايت‌هاي او نبود… رايگان: طي ۳ ماهي كه سر ضبط سريال «سقوط يك فرشته» بودم، بار سنگين زندگي روي دوش خانم تيموريان افتاد، زيرا روزانه ۱۷ تا ۲۰ ساعت مشغول كار بودم. بعضي وقت‌ها شرايط كار اينگونه ايجاب مي‌كند كه مجبوري زمان زيادي سركار باشي و نياز به درك همسرت داري؛ خوشبختانه تيموريان به‌خوبي شرايط كاري من را درك مي‌كرد و مي‌دانست به واسطه فشار كار چقدر خسته‌ام اما در تمام اين مدت بسيار خوب از من حمايت كرد و به من دلگرمي داد. با توجه به زمان ضرب‌العجلي كه براي رساندن سريال به پخش داشتيم، گاه اتفاق مي‌افتاد از ۷ صبح يك روز تا ۷ صبح فردايش سركار بودم و ديگر تواني نداشتم اما وقتي به خانه مي‌آمدم، اگر خانم تيموريان بيدار بود، صبحانه‌اي با هم مي‌خورديم، قهوه‌اي برايم درست مي‌كرد و سعي مي‌كرد ‌ويتامين‌هايي كه بدنم نياز داشت را تامين كند تا توان كار كردن داشته باشم. به‌دليل همين خوبي‌هاست كه واقعا ممنون و سپاسگزار تمام زحماتش هستم.



ادامه مطلب


موضوعات: بيوگرافي بازيگران ايراني,
تاريخ : 11 | 1399:2 | نویسنده : مهدي كاميار

زرشك (Barberry) بوته‌اي است بومي در اروپا، آسيا، خاورميانه و شمال آفريقا كه در بسياري از مناطق آمريكاي شمالي نيز برداشت مي‌شود. اين گياه به مبارزه با عفونت‌ها، كنترل قندخون و موارد ديگر كمك فراواني مي‌كند. زرشك همچنين داراي تاريخچه‌ي طولاني به عنوان يك درمان محلي براي اختلالات گوارشي، از جمله يبوست، اسهال، سوزش سر دل و از دست دادن اشتها است.

همچنين مصرف زرشك درجه يك به طور موضعي براي درمان بيماري‌هاي پوستي مانند اگزما، آكنه و همچنين زخم‌هاي جزئي توصيه مي‌شود.

فوايد زرشك براي سلامتي:

با توجه به يك بررسي كه در سال ۲۰۰۸ در مورد روش‌هاي طبيعي براي پيشگيري و درمان عفونت‌هاي دستگاه ادراري انجام گرفته، عصاره‌ي زرشك اثرات ضد ميكروبي قابل توجهي را نسبت به انواع مختلف ارگانيسم‌ها، از جمله باكتري‌ها مانند كلاميديا، ويروس‌ها، قارچ‌ها و پروتئوزاها نشان مي‌دهد.

چيني‌ها از داروهاي گياهي ساخته شده بر پايه‌ي زرشك براي بيش از ۳۰۰۰ سال استفاده كرده‌اند و از آن براي درمان عفونت‌هاي دستگاه گوارش مانند اسهال باكتريايي استفاده مي‌كرده‌اند. در سال ۱۹۸۸ ميلادي، اثر هيپوگليسمي زرشك هنگامي كه از آن براي درمان اسهال در بيماران ديابتي در چين استفاده مي‌شد، كشف شد.

پايگاه جامع اطلاعات دارويي طبيعي (NMCD)، كه يكي از قابل اعتمادترين منابع طب طبيعي در دسترس در جهان است، زرشك درجه يك را به عنوان محصولي موثر براي طيف وسيعي از بيماري‌ها معرفي كرده است. در ادامه به بيان برخي از فوايد شگفت‌انگيز زرشك براي سلامتي افراد مي‌پردازيم:

۱٫ بهبود زخم معده

تحقيقات نشان داده است كه استفاده از ژل حاوي عصاره‌ي زرشك اصل، مي‌تواند درد، قرمزي و اندازه‌ي زخم در افراد مبتلا به زخم معده را به ميزان قابل توجهي كاهش دهد.

۲٫ بهبود ديابت

به نظر مي‌رسد مصرف زرشك، قند خون در افراد مبتلا به ديابت را كاهش دهد. نتايج يك مطالعه‌ي آزمايشي در مورد ۸۴ بيمار كه در سال ۲۰۰۸ ميلادي منتشر شده است نشان مي‌دهد كه مصرف ۵۰۰ ميلي‌گرم زرشك، دو تا سه بار در روز تا حداكثر سه ماه ممكن است قند خون را به طور مؤثر براي ديابت نوع ۲ كنترل كند. علاوه بر اين، مصرف زرشك تأثيري مثبت بر كلسترول خون دارد. همانطور كه نويسندگان يك مقاله بررسي شده در سال ۲۰۱۵ اشاره كرده‌اند (به منابع مراجعه شود)، “با نشانه‎هاي كمي از وجود اثرات نامطلوب، زرشك به عنوان يك داروي بالقوه براي درمان ديابت نوع ۲ مورد تاييد و مصرف قرار گرفته است.”

۳٫ درمان كلسترول بالا

شواهد اوليه نشان داده‌اند كه عصاره‌ي زرشك مي‌تواند به كاهش كلسترول در افرادي كه كلسترول بالايي دارند كمك كند. به نظر مي‌رسد مصرف ۵۰۰ ميلي‌گرم زرشك، دو بار در روز و به مدت سه ماه باعث كاهش كلسترول در افراد مبتلا به كلسترول بالا مي‌شود.

۴٫ درمان فشارخون بالا

طبق تحقيقات و بررسي‌هاي انجام گرفته، مصرف روزانه‌ي زرشك و قرار دادن آن در سبد غذايي روزانه، در كنار مصرف داروهاي كاهش فشارخون باعث كاهش چشمگير فشارخون افرادي مي‌شود كه از عارضه‌ي فشارخون بالا رنج مي‌برند.

۵٫ كاهش قندخون و بهبود باروري

تحقيقات نشان مي‌دهد كه مصرف زرشك مي‌تواند قندخون را كاهش دهد، سطح كلسترول و تري گليسيريد را بهبود بخشد و سطح تستوسترون را نيز كاهش دهد. زرشك هم‌چنين ميزان باروري زنان را بهبود مي‌بخشد. در يك مطالعه‌ي آزمايشي در ۹۸ زن مبتلا به Pغير مجاز مي باشد (يك نوع خون‌ريزي غيرطبيعي رحم است) كه زرشك را در برنامه‌ي غذايي روزانه‌شان گنجانده بودند، ميزان تخمك‌گذاري به طور متوسط ۲۵ درصد پس از حدود چهار ماه بهبود يافته بود. مطالعات ديگر منتشر شده در Clinical Endocrinology نشان داده است كه زنان مبتلا به Pغير مجاز مي باشد كه بطور تصادفي مصرف زرشك را انتخاب كرده‌اند، ميزان بارداري بيشتري داشتند و عوارض جانبي كمتري را نسبت به مصرف داروهاي شيميايي از خودشان نشان داده‌اند.

۶٫ درمان اسهال

يكي از شناخته شده‌ترين كاربردها و فوايد زرشك، استفاده‌ي از آن به عنوان يك گياه براي درمان اسهال است و تحقيقات گسترده‌اي براي بررسي صحت اين منظور انجام گرفته است. به عنوان نمونه در يك مطالعه‌ي منتشر شده در مجله‌ي بيماري‌هاي عفوني، افراد مبتلا به اسهال كه يك دوز ۴۰۰ ميلي‌گرمي از عصاره‌ي زرشك را دريافت كرده‌اند، ۴۸ درصد كاهش حجم مدفوع در طي هشت ساعت بعد از درمان را نسبت به ساير افراد مبتلا داشته‌‌اند.

اثرات جانبي مصرف بي‌رويه زرشك:

در دزهاي بالا، مصرف بي‌رويه‌ي زرشك ممكن است باعث ايجاد استفراغ، تشنج، افزايش ضربان قلب و ميزان تنفس شود. براي جلوگيري از ابتلا به مواردي‌كه بيان شد، حتما قبل از مصرف زرشك ابتدا با پزشك معالج خودتان صحبت و مشورت كنيد، مخصوصا اگر داروهاي ضد انعقادي (تخليه كننده خون)، داروهاي فشار خون، داروهاي ديابتي، ديورتيك‌ها (قرص‌هاي آب)، آنتي بيوتيك‌ها و آنتي هيستامين‌ها را مصرف مي‌كنيد. مصرف كنترل نشده‌ي زرشك مي‌تواند اثربخشي اين داروها و ساير داروها را كاهش دهد.

مصرف بيش از حد زرشك مي‌تواند منجر به تحريك كليه نيز شود. علائم مشكلات كليوي عبارتند از: ادرار همراه با خونريزي، درد هنگام ادرار، كمردرد يا درد معده و تب. در صورت مشاهده‌ي علائم فوق بلافاصله به پزشك مراجعه كنيد.

علاوه‌براين زرشك نبايد براي جايگزيني درمان‌هاي خاص استفاده شود. چون اگر باكتري‌ها به طور كامل نابود نگردند، ممكن است اين عفونت به كليه‌هاي فرد گسترش پيدا كند.

زنان باردار نيز نبايد از زرشك استفاده كنند؛ زيرا ممكن است مصرف زرشك انقباضات رحم را تحريك كند و باعث سقط جنين شود.

نكات مهم هنگام انتخاب و خريد زرشك:

حالا كه با خواص و فوايد و موارد منع مصرف زرشك آشنا شديم، بايد اطلاعاتي در مورد خريد آن نيز به‌دست آوريم. انتخاب و خريد زرشك مرغوب موردي بسيار مهم است. پيشنهاد كارشناسان مجموعه‌ي ليمونه اين است كه براي خريد زرشك خشك يا تازه به سراغ فروشگاه‌هايي برويد كه از محصول باكيفيت و اصل استفاده كرده‌اند.

با توجه به اين‌كه مهد زرشك در كشور ايران استان خراسان جنوبي و بالاخص شهرستان قاينات است، پيشنهاد مي‌كنيم اگر مي‌خواهيد زرشك با كيفيت خريداري كنيد، حتما زرشك قاينات را انتخاب كنيد. زرشك مختص اين شهرستان كيفيت فوق‌العاده‌اي دارد و به همين علت طرفداران زيادي دارد. افرادي كه اطلاعات دقيقي در مورد محصول زرشك دارند، اصولا از بين تنوع اين محصول ارزشمند، زرشك قاينات را انتخاب مي‌كنند.

ولي به هر صورت به دليل وجود بعد مسافتي زياد و عدم دسترسي مستقيم افراد ساكن در كلان‌شهرها به اين شهرستان، خريد اينترنتي زرشك قاينات مي‌تواند راهكار بسيار مناسب و خوبي براي تهيه‌ي اين محصول باشد. ولي نكته‌ي قابل توجه و مهمي كه حتما توصيه مي‌كنيم به آن دقت كنيد اين مورد است كه سعي كنيد در خريد اينترنتي زرشك، فروشگاهي را انتخاب كنيد كه علاوه بر داشتن مجوزهاي لازم، امكات دسترسي به زرشك درجه يك را بدون واسطه فراهم كند؛ تا از اين طريق بتوانيد محصولي با بهترين كيفيت ممكن را به‌سادگي و با كمترين قيمت در بازار داشته باشيد.

نكات مربوط به شيوه‌ي مصرف و نگه‌داري زرشك:

اگر شما هم از علاقه‌مندان به مصرف زرشك هستيد مي‌توانيد اين محصول فوق‌العاده را با انواع سس‌ها، ژله‌ها، آب و يا چاي مصرف و ميل كنيد. زرشك درجه يك را مي‌توان به شكل شربت هم استفاده كرد كه در گرماي تابستان و خصوصا روزهايي كه در پيش رو داريم، مي‌تواند معجوني بسيار خوشمزه و انرژي بخش باشد.

به‌علاوه مي‌توان از زرشك به عنوان چاشني در بسياري از غذاها هم استفاده كرد. نمونه‌ي بسيار نام‌آشنا و معروف اين مورد زرشك پلو است كه فكر نمي‌كنم نياز به توضيح خاصي داشته باشد؛ چون همه‌ي ما كيفيت و لذيذ بودن آن‌را چشيده‌ايم.

زرشك معمولا به‌عنوان عصاره و طعم‌دهنده در چاي، به‌صورت كپسول، عصاره‌ي مايع، به شكل قرص و نيز پماد موضعي موجود است و مي‌توانيد بسته به نيازتان و شيوه‌ي ‌مصرف، نوع محصول مورد نظرتان را انتخاب و سفارش دهيد.

براي حفظ رنگ و كيفيت محصول، حتما مطمئن شويد كه زرشك در جاي خشك و خنك نگه‌داري شود. اگر زرشك را بصورت خشك و بسته‌بندي شده تهيه كرده‌ايد مدت زمات بيشتري مي‌توانيد از آن استفاده كنيد. ولي اگر اقدام به تهيه زرشك تازه كرده‌ايد، مسلما زمان استفاده از محصول كاهش مي‌يابد.

در انتها به عنوان يك راهكار عملي و تجربي پيشنهاد مي‌كنيم، زرشك تازه را داخل بسته‌بندي‌هاي مناسب قرار داده و داخل فريزر نگه‌داري نماييد. در اين حالت هر زمان كه نياز به استفاده از زرشك را داشتيد مي‌توانيد مقدار مورد نيازتان را از فريزر خارج كنيد و بعد از گذشت مدت زماني كه صرف باز شدن يخ و حالت انجماد محصول است از آن استفاده نماييد.

سخن پاياني:

در انتها اميدواريم از اين مطلب راضي بوده باشيد و با خواص زرشك و فوايد و مضرات آن آشنا شده باشيد. اگر شما هم تا به حال خريد زرشك از فروشگاه‌هاي آنلاين يا فروشگاه‌هاي فيزيكي را تجربه كرده‌ايد، خوشحال مي‌شويم اين تجربه را با ما و مخاطبين اين مطلب از طريق قسمت كامنت‌ها در ميان بگذاريد.

منبع فارسي مقاله: فروشگاه آجيل و خشكبار ليمونه

منبع لاتين مقاله: verywellhealth



خريد اينترنتي زرشك قاينات, خريد زرشك خشك, خريد زرشك مرغوب, خواص زرشك, راهنماي خريد زرشك,

موضوعات: رپورتاژ آگهي,
تاريخ : 11 | 1399:2 | نویسنده : مهدي كاميار

اغلب اوقات هنگام خريد يك محصول خوشبو كننده كلماتي مانند: خوشبو كننده گازي، خوشبو كننده اتوماتيك، خوشبو كننده ارزان، خوشبو كننده ژلي و… به گوشمان خورده است. اما سوال اينجاست كه آيا هر محصول خوشبو كننده اي مناسب است؟ آيا نياز ما را در حوزه ي معطر سازي هوا به شيوه اي سالم مي تواند برطرف سازد؟ در اين مقاله به معرفي انواع خوشبو كننده ها و تفاوت هاي آنها مي پردازيم.

در حوزه ي محصولات تلطيف هوا سه دسته كلي وجود دارد:

  • خوشبو كننده هاي گازي كه معمولا دستگاه اتوماتيك هم دارند.

  • خوشبو كننده هاي مايع كه به صورت دستي اسپري مي شوند.

  • خوشبو كننده هاي جامد و ژلي.

اما در اين بين، رايج ترين نوع خوشبو كننده ها، خوشبو كننده هاي گازي هستند. در جنگ جهاني دوم براي اولين بار مكانيسم مايع تحت فشار ابداع شد. در آن زمان براي فراري دادن حشرات، سم را تحت فشار داخل قوطي ها پر مي كردند تا حمل و استفاده از آن ها در شرايط جنگي راحت تر باشد.

بعدا اين ايده مطرح شد كه ميتوان از اين مكانيسم براي آزاد سازي رايحه هم استفاده كرد. در دهه ي ۷۰ ميلادي به دليل مضراتي كه اين خوشبو كننده ها براي محيط زيست، لايه ازون و انسان داشتند؛ استفاده ي از آن ها طبق قوانين بهداشتي ممنوع شد و به جاي استفاده از گازهاي مضر از گازهايي مانند پروپان و بوتان در آن ها استفاده شد. البته خود اين گاز ها هم براي گرمايش كره زمين و هم براي انسان هاي حساس مضر هستند.

مضرات خوشبو كننده هاي گازي:

  • خوشبو كننده هاي گازي چون در حالت گازي هستند، ابتدا جريان هوا آن ها را جابجا مي كند. يعني خيلي سريع از محيط خارج مي شوند. مثلا تهويه سرويس ها خيلي سريع آن ها را مكش كرده و به بيرون انتقال مي دهد. به همين دليل مجبور به استفاده از دستگاه اتوماتيك هستند كه هر چند دقيقه يكبار آن ها را در فضا پخش كند.
  • اين اسپري ها در جايي كه بوي بد وجود داشته باشد، بوها را با هم مخلوط مي كنند. يعني عملا فضا را سنگين تر مي كنند.
  • اين اسپري ها به دليل اينكه در ساختارشان از موادي مانند پروپان و بوتان و گازهاي مشابه استفاده مي شود، هم براي بدن انسان و سيستم تنفسي و هم براي محيط زيست مضر هستند. معمولا افراد حساس خيلي سريع به اين گاز ها واكنش داده و سردرد مي شوند. علامت آتش زا بودن پشت قوطي اين محصولات، به دليل وجود همين مواد است.

خوشبو كننده هاي مايع نيز اولا صرفا خوشبو كننده هستند و بحث خنثي كنندگي را ندارند. ثانيا اينكه عطر استفاده شده در ساخت آن ها عموما عطرهاي صنعتي است. خوشبو كننده هاي مايع بسته به نوع امولسيفاير هاي بكار رفته در ساخت شان مي توانند حساسيت زا باشند يا نباشند؛ كه اين بستگي به فرمولاسيون و كيفيت مواد سازنده آن ها دارد. عطرهاي صنعتي بوي خوبي دارند اما مشخص نيست اين بوي خوب دقيقا بوي چيست! اين عطرها يا تركيبات آروماتيك هستند يا بيس اتيل استات دارند.

خوشبو كننده هاي جامد نيز به دليل محدوديت در ميزان استفاده و آزاد سازي رايحه توفيق چنداني در بازار پيدا نكرده اند.

اما در مورد خوشبو كننده هاي عطرينه اين نكته را ياد آور مي شويم كه عطرينه صرفا خوشبو كننده نيست؛ بلكه يك محلول چند منظوره است. يعني با محصولاتي كه به عنوان خوشبو كننده، چه گازي و چه مايع، وجود دارد متفاوت است و تفاوت آن در خنثي كنندگي بوهاي نا مطبوع و ضد عفوني كردن سطوح است. از همين امروز عادت كنيد از واژه ي محلول چند منظوره بجاي خوشبو كننده استفاده كنيد. خاصيت خنثي كنندگي عطرينه موجب مي شود تا بو ها با هم مخلوط نشوند. اسپري خوشبو كننده هوا عطرينه، بوي سيگار، سرويس بهداشتي، غذا، حيوانات خانگي و بوهايي از اين قبيل را كه عموما بعنوان بوهاي ارگانيك شناخته مي شوند، به راحتي خنثي مي كند. ضمن اين كه از لحاظ سلامت، سالم ترين محصول در حوزه ي تلطيف هوا به شمار مي رود.

آيا خوشبو كننده هاي عطرينه شيميايي هستند؟

منظور از شيميايي بودن يك محصول اين است كه آيا در حوزه ي ايجاد مخاطره يا حساسيت براي انسان هست يا خير؟ در مورد اسپري خوشبو كننده هوا عطرينه در پاسخ با قاطعيت بايد گفت خير. عطرينه عارضه ي جانبي براي پوست يا تنفس ايجاد نمي كند. تمام گواهي هاي پزشكي كه دال بر اين موضوع است مستند و قابل ارائه است. روايح عطرينه همان فرمولاسيون بوي واقعي را دارند كه بطور مصنوعي توليد شده اند. به همين دليل بسيار شبيه به بويي هستند كه مثلا ما از پرتقال يا هلو يا بقيه روايح در ذهن داريم. حلال آن هم آب است.

آيا محلول عطرينه، گياهي است؟

اخيرا گرايشي در كشورمان ايجاد شده است كه معتقدند براي پيشگيري يا درمان بسياري از حساسيت ها و دردهاي نا آشنا بايد مواد شيميايي را كنار گذاشته و يكسره سراغ مواد كاملا طبيعي يا گياهي برويم. به همين دليل در اغلب اوقات از ما درباره گياهي يا شيميايي بودن عطرينه سوال مي شود. هدف افراد از اين پرسش، كشف احتمال حساسيت زايي و مضر بودن يا نبودن اين محصول است.

در جواب به اين سوال بايد ابتدا يك سوء تفاهم لفظي را برطرف كنيم و آن اينكه بين واژه ي شيميايي و واژه ي ساختگي تفاوت وجود دارد. چون همه مي دانيم كه مواد طبيعي از جمله گياهان و عصاره هاي آنها، همگي شيميايي اند يعني حاوي تركيبات شيميايي هستند. بعبارتي ظاهرا اين افراد منظورشان از واژه شيميايي، واژه ساختگي (يا مصنوعي يا همان ساخته دست بشر) بوده است. در واقع اين افراد ترجيح مي دهند از مواد طبيعي بجاي مواد ساخته ي دست بشر استفاده كنند.

پس مسئله اين است كه توضيح دهيم آيا استفاده از هرگونه مواد ساختگي، مضر است و اينكه آيا مصرف هر نوع ماده طبيعي و يا مواد با منشأ گياهي مفيد است؟

مسلما بسياري از موادي كه عموم افراد از آنها استفاده مي كنند همگي ساختگي اند. تقريبا تمامي عطر و ادكلن هاي مورد مصرف و تمامي روايح موجود در مواد آرايشي بهداشتي ساختگي اند و عموما براي بسياري از افراد حساسيتي ايجاد نمي كنند. در واقع روايح ساختگي با كيفيت، معمولا نسبت به تركيبات گياهي حساسيت كمتري ايجاد مي كنند! چون عصاره هاي گياهي از تركيبات شيميايي بسيار بيشتر و پيچيده تري تشكيل شده اند كه معمولا امكان حساسيت زايي بيشتري براي افراد دارند.

اسپري خوشبو كننده هوا عطرينه، گياهي نيست بلكه از روايح با كيفيت و مجاز بهداشتي است (Fine Fragrance). نه فقط بر اساس تاييديه ها، بلكه بر اساس استفاده ي هزاران مصرف كننده محترم، تاكنون تقريبا هيچ موردي مبني بر حساسيت زايي تنفسي و پوستي گزارش نشده است. حتي تعدادي از مصرف كننده هاي محترم، دچار آسم بوده اما با اين وجود باز هم از محصول عطرينه استفاده مي كنند و دچار تنگي نفس هم نمي شوند. البته بديهي است كه افراد حساس، خود بايد پس از چندين بار استفاده، اندازه مناسب جهت مصرف را براي خودشان پيدا كنند.

توضيحاتي درباره روايح با كيفيت (Fine Fragrance):

در بسياري از خوشبو كننده هاي موجود در بازار از روايح صنعتي (Commercial Fragrance ها يا Functional Fragrance ها) استفاده مي شود. بدين دليل كه اين روايح ارزان قيمت است. در صنايع مختلف از اين روايح براي پوشاندن بوي بد مواد شيميايي استفاده مي شود. مثلا در توليد پودر رختشويي. اما از طرفي روايح با كيفيت تري هم موجود است كه معمولا در عطر و ادكلن ها و بعضي از لوازم آرايشي و بهداشتي با كيفيت استفاده مي شود كه به Fine Fragrance شهرت دارند. اين روايح گران تر بوده اما از طرفي بسيار مرغوب تر هستند. شما مي توانيد هم رايحه ليموي صنعتي تهيه كنيد و هم رايحه ليموي Fine Fragrance. در واقع Fine Fragrance ها كپي شده فرمولاسيون اصلي هستند. يعني همان فرمول اصلي بوي پرتقال يا ليمو يا هر ميوه و گل ديگري به صورت سنتزي توليد شده اند. به همين دليل هم بسيار نزديك به بوي طبيعي هستند و هم براي بدن ايجاد هيچ گونه آلرژي، اعم از سر درد، سرفه و… نمي كنند. البته ذكر اين نكته لازم است كه خود Fine Fragrance ها هم انواع مختلفي دارند. براي مثال در مورد محصول ما كيفيت اين روايح به گونه اي است كه در مورد بيشتر شان، رايحه بسيار نزديك به رايحه طبيعي ميوه يا گل مربوطه است و حس بسيار خوشايندي براي مصرف كننده ايجاد مي كند. در واقع يكي از دلايلي كه باعث شده تقريبا تمامي مشتريان ما حس رضايت بخشي درباره محصول داشته باشند استفاده از روايح با كيفيت يا همان Fine Fragrance هايي است كه به دقت گلچين شده اند.

توضيحاتي درباره سلامت خوشبو كننده هاي عطرينه:

در حال حاضر انواع مختلفي از خوشبو كننده ها در بازار موجود است كه دو نوع از رايج ترين آن ها نوع گازي و نوع آبي آن است. (انواع ديگر از جمله ژلي، چاپي يا كاغذي و… مي باشند) نوع گازي اغلب بصورت كپسولي بوده و حاوي گازهاي بي بوي بوتان و پروپان و مقداري رايحه مي باشد. گاز تحت فشار در هنگام اسپري به همراه خود، مقدار كمي رايحه بيرون مي آورد. معمولا تنفس اين گازها در برخي افراد، سردرد و تنگي نفس ايجاد مي كند. از طرف ديگر در نوع آبي آن مثل محصول اسپري خوشبو كننده هوا عطرينه، حلال اصلي، آب بوده و رايحه به همراه آب بيرون مي آيد. در مجموع، انواع آبي سالمتر بوده و براي مصرف كنندگان احساس خوشايندتري ايجاد مي كنند.

توضيحاتي درباره ماندگاري خوشبو كننده هاي عطرينه:

ماندگاري روايح خوشبو كننده هاي عطرينه به عوامل متعددي بستگي دارد؛ از جمله حجم فضاي محل مورد نظر، ميزان تهويه هوا، نوع مواد موجود در محل، نوع رايحه مورد استفاده و… مسلما هر چه محل مورد نظر كوچكتر و با تهويه كمتر باشد ماندگاري رايحه در آنجا بيشتر خواهد بود. همچنين اگر موادي در محيط باشند كه رايحه را در خودشان نگه مي دارند مثل پرده، فرش، مبلمان و ساير مواد پارچه اي، ماندگاري رايحه بيشتر خواهد بود. مثلا اگر در طول روز حدود ۵ پاف از محلول خوشبو كننده هوا عطرينه را با فواصل زماني مساوي در يك سرويس بهداشتي خانگي اسپري كنيد، رايحه ملايمي براي مدت ۲۴ ساعت باقي خواهد ماند.

نكته ي مهم ديگر درباره ي ماندگاري روايح خوشبو كننده هاي عطرينه اين است كه اگر دقت كرده باشيد بعضي از اماكن بوي خاصي مي دهند كه معمولا ضعيف و نامطبوع است و جالب اينكه افراد ساكن در آن محل، خودشان معمولا آن بو را احساس نمي كنند! حال اگر براي چند هفته از محلول خوشبو كننده عطرينه در اين مكان ها استفاده شود بدليل خاصيت خنثي كنندگي كه دارد بوي رايحه عطرينه جايگزين بوي نامطبوع قبلي خواهد شد.

در نظرسنجي هايي كه از مصرف كنندگان محصولات عطرينه به عمل آمده است ماندگاري روايح عطرينه، قابل قبول ارزيابي شده است.

در نهايت مي توان بطور خلاصه محصول عطرينه را اينگونه تعريف كرد:

عطرينه، محصول سالمي است كه از طريق ايجاد حسي از طبيعت، سلامتي و شادابي (ناشي از ارتباط با طبيعت) را برايتان به ارمغان مي آورد.

در پايان تيم تحقيق و توسعه شركت پرديس هوا رايحه با افتخار پاسخگوي هر سوال شما در اين خصوص خواهد بود. با تشكر.



انواع خوشبو كننده ها , خوشبو كننده , محصولات تلطيف هوا , خوشبو كننده هوا , اسپري خوشبو كننده هوا,

موضوعات: رپورتاژ آگهي,
تاريخ : 11 | 1399:2 | نویسنده : مهدي كاميار

حتما شما هم شب عيد از اين قنادي به آن خشكبار فروشي و از اين آجيل فروشي به آن يكي آجيل فروشي رفته‌ايد. طول و عرض بازار را زير پا گذاشته‌ايد. گاهي از خيابان هم كه رد شده‌ايد چشمتان به چندين بساط چي افتاده كه گوشه‌اي از خيابان بساط كرده‌اند و ادعاي فروش نصف قيمت آجيل را دارند. قيمت‌ها عجيب بالاست و كيفيت‌ها از زمين تا آسمان فرق مي‌كند. بازار تجريش را كه نگاه مي‌كني پسته‌هاي خوش رنگ و لعابش برق از چشمان رهگذران مي‌پراند.

در شب عيد از سوپر ماركت سر كوچه گرفته تا فلان فروشگاه زنجيره‌اي بزرگ چند شعبه‌اي و اصلا چرا راه دور برويم، حتي همين اصغر آقا ميوه فروش محل هم يك گوشه از مغازه‌اش را به آجيل اختصاص داده است. شور و شيرين، خام و بو داده، هندي و ژاپني، براق و خوش رنگ، فله‌اي و بسته‌بندي شده، همه و همه دست به دست هم داده‌اند كه شما نتوانيد از بين اين همه آجيل متنوع آن آجيل دهن پركن و باكيفيت را انتخاب كنيد و به خانه ببريد تا در ايام عيد از حرف و حديث‌هاي دختر عمه منيژه و زن عمو اشرف در امان بمانيد؛ اما نگران نباشيد. ما با متخصصان و كارشناسان زيادي صحبت كرديم تا بتوانيم طلايي‌ترين نكات خريد آجيل را جمع‌آوري كنيم و آن را در اختيار شما بگذاريم.

از كجا آجيل بخريم؟

متاسفانه ما هنگام خريد آجيل و خريد خشكبار دچار عادات بدي هستيم. مثلا اصرار داريم آجيل را به صورت فله‌اي خريد كنيم. اما در واقع بهتر است آجيل را از فروشگاه‌ها و سايت‌هاي معتبر بخريم. حالا كدام فروشگاه‌ها يا كدام سايت‌ها؟ مسلما آجيل فروشي‌هايي كه به طور تخصصي فقط به فروش آجيل و خشكبار مشغول هستند و كل سال هم همين كار را انجام مي دهند. دقيقا منظورمان اين است كه از اصغر آقا ميوه فروش محل آجيل نخريد. چرا؟ چون اگر آجيل خوبي به شما نداده باشد قابل پيگيري و شكايت نيست.

آجيل بسته‌بندي يا آجيل فله‌اي؟

آجيل بسته‌بندي با اينكه قابل تست‌ كردن نيست و مشخص نيست چه مزه‌اي دارد ولي نقاط قوت زيادي نسبت به آجيل فله‌اي دارد.

پروانه ساخت دارد. يعني قابل پيگيري است و از اينكه اين محصول را با كيفيت مي‌خريد خيالتان تخت است.

تاريخ انقضا دارد. تاريخ انقضا براي آجيل خيلي مهم است. به اين دليل كه آجيل به دليل خاصيت چربي كه دارد خيلي زود دوره مصرفش به اتمام مي‌رسد. آجيلي كه انقضاي آن گذشته باشد به گفته برخي از كارشناسان تغذيه مي‌تواند سرطان‌زا باشد.

پس بهتر است آجيل را به صورت بسته‌بندي خريداري كنيد.

مهم‌ترين نكات هنگام خريد آجيل:

حتما به اندازه بخريد: آجيل جزء تنقلاتي است كه خيلي زود منقضي مي‌شود. پس توصيه مي‌شود كم بخريد ولي تازه بخريد.

قبل از خريد تست كنيد: اگر همچنان با وجود اينكه اشاره كرديم كه آجيل بسته‌بندي بهتر از آجيل فله‌اي است، اصرار داريد آجيل فله‌اي بخريد ايرادي ندارد. فقط از فروشگاه معتبر بخريد و از فروشنده بخواهيد كه اجازه تست بدهد. موقع تست اگر متوجه شديد آجيل مزه ترش دارد به هيچ عنوان آن‌را نخريد.

راه‌هاي تشخيص آجيل خوب و باكيفيت از آجيل بي‌كيفيت:

ببينيد، بخوريد و لمس كنيد. براي خريد آجيل و به خصوص خريد آجيل مخلوط به اين موارد توجه كنيد. آجيل‌ها را با دقت نگاه كنيد. آجيل‌ها نبايد سوراخ شده باشند يا كپك زده باشند. وجود لكه‌هاي قهوه‌اي يا سياه نشانه ناسالم بودن آنهاست.

آجيل‌ها را با دستمال مرطوب لمس كنيد. متاسفانه گاها ديده شده براي اينكه آجيل جلوه بهتري پيدا كند از رنگ‌هاي غيرمجاز خوراكي استفاده شده است. اين رنگها به خصوص براي پسته و تخمه آفتابگردان به كار مي‌رود.

مشت نمونه خروار نيست. حواستان باشد اگر قرار است براي تست كيفيت آجيل‌ها آن‌ها را مزه كنيد به يك عدد كفايت نكنيد. در بهترين آجيل‌ها هم مقداري آجيل بي‌كيفيت هميشه يافت مي‌شود. آجيل‌هايي با طعم تند، خيلي شور و يا ترش گزينه‌هاي مناسبي نيستند. بو دادن آجيل‌هاي كهنه و اضافه كردن آبليمو و ساير ادويه‌ها باعث مي‌شود شما در تشخيص تازه يا كهنه بودن آجيل‌ها دچار اشتباه شويد. هر گونه بوي ترشيدگي، رطوبت و نم علامت هشداري براي شناخت آجيل‌هاي كهنه است.

يادتان باشد، از خريد آجيل از دست فروشان و دوره گردان خودداري كنيد. حداكثر زمان استفاده از آجيل 20 روز است. پس مثلا براي عيد نوروز، با احتساب 13 روز نوروز بهتر است نهايتا يك هفته قبل از عيد آجيل شب عيدتان را بخريد.

نكات مهم براي نگهداري آجيل:

آجيل و خشكبار معمولا در ماه مرداد و شهريور به عمل مي‌آيند. آن را خام نگه‌ مي‌دارند و اگر هوا گرم باشد براي نگهداري آن حتما به سردخانه نياز است. خشكبار خام را به تدريج بين عرضه‌كنندگان پخش مي‌كنند و آنها نيز آن را با توجه به ميزان فروش و استقبال مشتري كم‌كم بو‌ مي‌دهند و به فروش مي‌رسانند. اگرچه آجيل خام را مي‌شود تا يكي دو سال در شرايط سردخانه‌اي نگه‌داري كرد، اما آجيل بو داده را بهتر است ظرف چند هفته مصرف كنيد. گرما و رطوبت احتمال رشد قارچ را افزايش مي‌دهد و مي‌تواند باعث فاسد شدن آجيل شود. به همين دليل است كه شرايط نگه‌داري آجيل‌ها اهميت زيادي پيدا مي‌كند.

اگر آجيل شب عيد در فريزر نگهداري شود، به مدت يك سال ماندگاري دارد. مدت ماندگاري آجيل در يخچال نيز ۶ ماه است اما اگر در دماي اتاق قرار گيرد اين زمان به ۳ ماه كاهش پيدا مي‌كند.

لازم است آجيل‌ها را در ظرف‌هايي گذاشت كه غيرقابل نفوذ است زيرا مغزها به راحتي بوي مواد اطراف را به خود جذب مي‌كند. علاوه بر آن نور اضافه مي‌تواند به مغزها آسيب برساند. مغزها را بايد در مكان تاريك، خنك و خشك نگه‌داري كرد.

آجيل‌ها چربي دارند. حرارت و نور باعث آسيب‌زدن به چربي آجيل‌ها شده و در نتيجه باعث تغيير عطر و طعم آن‌ها مي‌شود. بنابراين براي اين خوراكي‌ها جاي مناسبي انتخاب كنيد تا حرارت و نور آفتاب و البته اكسيژن هوا باعث تغيير عطر و طعم آنها نشود. گرماي زياد باعث فاسد شدن سريع‌تر آن‌ها مي‌شود.

نگهداري آجيل و خشكبار در مكان‌هاي مرطوب، موجب كپك‌زدگي و قارچ زدگي آن‌ها مي‌شود كه هم موجب تغيير شكل ظاهري، بو و طعم نامطبوع مي‌شود و هم در اثر ترشح بعضي از سموم، عوارض مختلفي در مصرف كننده ايجاد مي‌كند.

اگر آجيل‌ نوروزي‌ يا آجيل شب چله‌تان زياد آمد و ‌خواستيد آن را براي استفاده‌‌هاي بعدي كنار بگذاريد، سعي كنيد آجيل را با پوست درون ظرف‌هاي دربسته قرار بدهيد. البته در اين حالت هم نمي‌توانيد آجيل را بيشتر از ۶ ماه داخل يخچال نگه‌داري كنيد. اما در همين شكل مي‌توانيد آن‌ها را براي ۱ سال و در فريزر منزل نگه‌داري كنيد. به خاطر داشته باشيد كه اگر آن‌ها را از پوست‌شان جدا كنيد، چيزي بيشتر از دو هفته تازه نمي‌مانند البته به شرطي كه آن‌ها را در يك محل خشك و خنك قرار داده باشيد.



آجيل بسته‌ بندي , آجيل شب عيد , آجيل فله‌ اي , آجيل‌ نوروزي‌ , خريد آجيل , خريد آجيل مخلوط , خريد خشكبار , نكات نگهداري آجيل,

موضوعات: رپورتاژ آگهي,
تاريخ : 11 | 1399:2 | نویسنده : مهدي كاميار

بيوگرافي كامل خواننده بهنام باني

خواننده مشهور و پرطرفدار بهنام باني متولد 11 مهر 1366 در دامغان سمنان. وي در ۸ سالگي قاري قرآن در صف مدرسه بودو از همان بچگي آرزوي خوانندگي و كنسرت را در سر داشت. دوران دانشجويي خودرا در رشتهٔ مهندسي عمران درسال ۸۴ در شاهرود آغاز كرد و از همان هنگام در زمينهٔ موسيقي فعاليت ميكرد ولي به گفتهٔ خودش كاميابي‌اي نداشت و صدايش شنيده نشد. حميدرضا حامي، ناصر عبداللهي و محمد اصفهاني خوانندگان مورد علاقه بهنام باني مي‌باشند.

كنسرت ها :

بهنام باني با اولين كنسرت خود يك ركورد جديد در ماركت موسيقي ايران به ثبت رساند. به گزارش سايت موسيقي ما تمام ۴۱۰۰ بليت اولين كنسرت بهنام باني در سالن همايش ميلاد تهران در كمتر از ۱۵ دقيقه به فروش رسيد.

تك آهنگ ها تا سال 96:

توقع ندارم

واي دل بي قرارم «تيتراژ برنامه باغ ملي»

چه بخواي چه نخواي

اخماتو وا كن

بسمه

همه ي دنيام

چي بگم؟

عاشقم كرده

من يه ديوونم

علاقه خاص

زندگيمون قصه نبود

زيباي بي همتا

مرز ديونگي

بيخيال

بيا اين جا

فصل عاشقي

اي كاش

پس از تهران به ترتيب در شهر هاي جزيره كيش، متل قو،چالوس، رشت و ساري كنسرت برگزار گرديد كه در تمام كنسرت‌ها آهنگ‌هاي علاقه خاص، من يه ديوونم، چي بگم، عاشقم كرده، همه ي دنيام، بَسَمه، اخماتو وا كن، چه بخواي چه نخواي و چند ترك جديد ديگر به رهبري حامد برادران اجرا شد.

تالاب : فارغ التحصيل ليسانس رشته مهندسي عمران از دانشگاه شاهرود مي باشد، يك خواهر بزرگ‌تر از خود دارد كه متاهل است و فاصله سني اش با مامانش 19 سال است،

شروع فعاليت بهنام باني

من خوانندگي رابا خواندن قرآن در سن 8 سالگي سر صف مدرسه شروع كردم از ان زمان هميشه آرزوي خواندن تو من بود كه بتونم يه جورايي بزرگ ترين كنسرت را بزارم ولي از 14 – 15 سالگي بود كه تصميم گرفتم آرزويم را عملي كنم

همراهي پدر بهنام باني

بهنام باني علت گرايش خود به موسيقي را پدرش ميداند، پدر بهنام باني نوازنده آكاردئون بوده است، او در 10 سالگي نزد پدرش تمرينات موسيقي را شروع كرد سپس در دوران نوجواني به‌صورت حرفه اي نزد اساتيد موسيقي به آموزش پرداخت

شروع با گروه روژان

از سن 19 سالگي از سال 85 هم زمان با دوران دانشجويي در شاهرود با گروه موسيقي روژان آشنا شد و با انها همكاري كرد، در اصل خواننده اول گروه روژان مهدي يغمايي بود كه بعد از جدا شدن او از اين گروه، بهنام باني خواننده اصلي گروه شد و با اين گروه چندين كنسرت در اجتماع كوچيك را برگزار كرد.



ادامه مطلب


موضوعات: بيوگرافي خواننده‌هاي ايراني,
تاريخ : 11 | 1399:2 | نویسنده : مهدي كاميار

اكبر عبدي آقاباقر متولد 4 شهريور ماه 1339 در محله صدرالاشراف، بين ميدان شوش و خراسان در شهر تهران مي باشد و 56 سال سن دارد.

دوران كودكي وي در آن‌جا سپري شد تا اين‌ كه به نازي آباد رفت. پدر و مادرش اصليتي اردبيلي دارند. آنها چهار برادر به نام هاي اصغر، علي و ناصر و اكبر و يك خواهر به نام اشرف هستند كه يكي از برادرانش در سال 1380 شهيد شد.

اكبر عبدي ازدواج كرده است و متاهل مي باشد.نام همسر وي نينا عبدي است . آنها يك فرزند دختر به نام الميرا نيز دارند.

اكبر عبدي پس از دريافت مدرك ديپلم از سال 1358 با نمايش‌هاي آماتوري فعاليت هنري‌اش را آغاز كرد و سپس در سال 1362 به تلويزيون رفت و در مجموعه «محله بروبيا» (داريوش مؤدبيان، 1363) و «بازم مدرسه‌ام دير شد» (1365) خود را به عنوان بازيگري مستعد خلاق شناساند.

او با «جنجال بزرگ» (1363) خود را به عنوان بازيگر نقش‌هاي كميك شناساند. جنجال بزرگ شش سال پس از توليد به نمايش عمومي درآمد و عبدي در آن فاصله در فيلم‌هاي «مردي كه موش شد» (احمد بخشي، 1364)، «اجاره‌نشين‌ها» (داريوش مهرجويي، 1365)، «گراند سينما» (حسن هدايت، 1376) و «اي ايران» (ناصر تقوايي، 1368) بازي كرد، كه نقش او در همه اين فيلم‌ها كمدي بود.

عبدي در «اجاره‌نشين‌ها»، «اي ايران»، «مادر» (علي حاتمي، 1368)، «دلشدگان» (علي حاتمي، 1370) و «هنرپيشه» (محسن مخملباف، 1371) قابليت‌هاي خود در ايفاي نقش‌هاي متنوع كمدي اثبات كرد. تنوع نقش‌هاي او در اين فيلم‌ها نشان از بازيگري دارد كه اگر به درستي هدايت شود نام ماندگاري از خود در تاريخ بازيگري سينماي ايران باقي مي‌گذارد؛ بازيگري كه آن قدر استعداد و توانايي دارد كه، به رغم فيزيك و توالي نقش‌هاي ثابت، كمتر به تكرار خود بپردازد. همين قابليت موجب شد كه عبدي در «سفر جادويي» (ابوالحسن داودي، 1369) هم نقش كودكي خود را ايفا كند و هم نقش ميانسالي‌اش را، يا در «آدم برفي» (داود ميرباقري، 1373) در دو نقش مردانه و زنانه توانايي‌هايش را نشان بدهد.

به رغم اين‌ها، اكبر عبدي نخواست يا فرصتي به دست نياورد تا با به مرور و ارزيابي انتقادي كارنامه بازيگري خود بپردازد. خود او هيچ گاه تن به گفت و گوي مطبوعاتي نداد. تا احياناً انتقادهاي دوست دارانش را بشنود يا شكوه و شكايت‌هاي خود را از اوضاع جاري سينما واگويد.

بازي در فيلم‌هاي «سيرك بزرگ» (اكبر خواجويي، 1370)، «آرزوي بزرگ» (خسرو شجاعي، 1373)، «مرد آفتابي» (همايون اسعديان، 1374)، «آقاي شانس» (رحمان رضايي، 1375)، «بدل كاران» (مهدي صباغ‌زاده 1376)، «عشق گمشده» (سعيد اسدي، 1376) و «تارزن و تارزان» (علي عبدالعلي زاده، 1380) شماري از فيلم‌هايي هستند كه اعتبار اكبر عبدي را مخدوش كردند. با وجود اين عبدي نتوانست در پاره‌اي صحنه‌هاي همين فيلم‌ها، كماكان استعداد و خلاقيت‌هاي خود را بروز دهد.

بيماري اكبر عبدي

وي به خاطر نارسايي كليه تحت عمل پيوند كليه قرار گرفته بود. اين بازيگر به خاطر از كارافتادگي كليه هايش كه ناشي از عوارض ديابت يا بيماري قند او بوده، به توصيه پزشك معالج براي پيوند كليه در بيمارستان بستري و عمل پيوند كليه‌اش صبح ارديبهشت ماه 96 با موفقيت انجام شد.

ازدواج و همسرش

عكس جديد از اكبر عبدي و همسرش كه در حال بوسه زدن بر دستان اوست . اين عكس مربوط به مراسم افتتاحيه جشنواره فيلم فجر 96 است كه وي از همسرش تقدير نمود.

همسر اكبر عبدي

همسر اكبر عبدي دختر دايي وي مي باشد و در سن 14 سالگي ازدواج كرده اند و حدود 31 سال است كه ازدواج كرده اند.



ادامه مطلب


موضوعات: بيوگرافي بازيگران ايراني,