تاريخ : 11 | 1399:2 | نویسنده : مهدي كاميار

مايكل جوزف جكسون (به انگليسي: Michael Joseph Jackson؛ زادهٔ ۲۹ اوت ۱۹۵۸ – درگذشتهٔ ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹) خواننده، ترانه‌سرا، تهيه‌كنندهٔ موسيقي، رقصنده، طراح رقص و هنرپيشه اهل ايالات متحدهٔ آمريكا بود.

مايكل جكسون در در دوران كودكي / خانواده مايكل جكسون

مايكل جوزف جكسون در تاريخ ۲۹ اوت ۱۹۵۸ (‎۷ شهريور ۱۳۳۷) در شهر صنعتي گَري در ايالت اينديانا، آمريكا (نزديك شيكاگو، ايلينوي) و در خانواده‌اي از طبقهٔ كارگر و تهي‌دست زاده شد. نام پدرش، جوزف و مادرش، كاترين بود. او هفتمين فرزند از ۹ فرزند خانواده جكسون بود. جوزف، پدر خانواده، در استخدام معدن آهن بود و اغلب با برادرش به اجرا در كافه‌ها و ديسكوهاي شهر گَري مي‌پرداخت و اغلب در خانه و جلوي چشمان فرزندانشان تمرين مي‌كردند. مادر مايكل بسيار مذهبي بود و فرزندانش را با باورهاي سختگيرانهٔ فرقهٔ شاهدان يهوه از دين مسيحيت تربيت مي‌كرد. خانوادهٔ ۱۱ نفري جكسون، در يك خانهٔ كوچك دو اتاق خوابه زندگي مي‌كردند.


اولين حضور مايكل جكسون در صحنه موسيقي

مايكل استعدادش در موسيقي را خيلي زود بروز داد. او در سن ۵ سالگي در حضور همكلاسي‌ها و مردم به مناسبت مختلف اجرا مي‌كرد و موجب تعجب همگان مي‌شد.

گروه موسيقي مايكل جكسون و برادرانش

در سال ۱۹۶۴ و زماني كه مايكل تنها ۶ سال داشت، به عنوان خوانندهٔ پس‌زمينه به گروه برادران جكسون پيوست. او در ۸ سالگي (سال ۱۹۶۶) در مقام خواننده و رقصندهٔ اصلي اين گروه قرار گرفت. در همين زمان، برادران جكسون نام گروه را به جكسون فايو تغيير دادند. برادران جكسون هر روز پس از بازگشت از مدرسه، به دستور پدرشان به تمرين‌هاي سخت مي‌پرداختند. جكسون فايو از ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۸ (۸ سالگي تا ۱۰ سالگي مايكل) در سطح وسيعي از ايالت‌هاي غرب ميانه آمريكا به اجراي برنامه پرداخت. آن‌ها مكرراً در جايي اجرا مي‌كردند كه اغلب مقدمه‌اي براي شروع استريپ تيزها (رقص‌هاي برهنه) بود. در سال ۱۹۶۸ (۱۰ سالگي مايكل) رئيس شركت موتاون ركوردز با مشاهدهٔ استعداد اين گروه با آن‌ها قرارداد بست. در سال ۱۹۶۹ (۱۱ سالگي مايكل) ۴ تك‌آهنگ جكسون فايو پشت‌سرهم در آمريكا شماره يك شدند و ركوردي به نام آن‌ها ثبت شد. مايكل از سال ۱۹۷۲ (۱۴ سالگي)، در كنار فعاليت در گروه، اقدام به ساخت و اجراي آهنگ به صورت تك نفره نمود. او از سال ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۵، ۴ آلبوم استوديويي تك‌نفره منتشر كرد و حتي نامزد يك جايزه اسكار هم شد.در همين سال‌ها گروه اقدام به برگزاري تور كنسرت در اروپا و نيز يك تور جهاني كردند. جكسون فايو در سال ۱۹۷۵ از شركت نشر موسيقي موتاون ركوردز به سي‌بي‌اس ركوردز نقل مكان كردند. گروه همچنان به اجراهاي بين‌المللي خود ادامه مي‌داد و از ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۴ (از ۱۵ تا ۲۴ سالگي مايكل) شش آلبوم استوديويي ديگر منتشر كرد. در همين مدت، مايكل ترانه‌سراي اصلي گروه جكسونز بود.



ادامه مطلب


موضوعات: بيوگرافي خواننده‌هاي خارجي,
تاريخ : 11 | 1399:2 | نویسنده : مهدي كاميار

سلنا ماري گومز (به انگليسي: Selena Marie Gomez)‏ (زاده ۲۲ ژوئيه ۱۹۹۲) بازيگر و خواننده اهل آمريكا است. او بيشتر به خاطر بازي در نقش آلكس روسو در مجموعهٔ كمدي جادوگران سرزمين لرزان از شبكه ديزني به شهرت رسيده است. وي بازيگري را با نقش آفريني در فيلم هاي تلويزيوني شروع كرد.

او عضو اصلي گروه سلنا گومز اند سين است و تا به امروز سه آلبوم استوديويي با نام هاي ببوس و بگو، سالي بي باران و وقتي خورشيد غروب مي كند را منتشر كرده است. او موسيقي متن فيلم هاي tinker bell ،wizards of waverly place ، داستان سيندرلاي ديگر و بلرزانش را خوانده است. وي در سال ۲۰۰۸ سفير سازمان يونيسف شد.

زندگي شخصي

نام مادر وي مندي تيف بوده و اصالتاً ايتاليايي تبار است. مادر گومز داراي سابقه بازيگري نيز بوده پدر وي، ريكاردو گومز، اصليت مكزيكي دارد. پدر و مادر سلينا وقتي كه وي ۵ ساله بوده از هم جدا شدند. مادر وي دوباره در سال ۲۰۰۶ ازدواج كرد. سلنا ديپلم دبيرستان خود را در مي ۲۰۱۰ از طريق تحصيل در منزل دريافت كرد. او مسيحي كاتوليك است و در سن ۱۲ سالگي حلقهٔ خلوص مسيحيان (Purity ring) را بدست كرد ولي در سال ۲۰۱۰ آن را درآورد. پنج سگ نجات يافته دارد و خود را «عاشق حيوانات بزرگ» مي داند.

فعاليت هاي شغلي

سلنا گومز، فعاليت هاي بازيگري، خوانندگي، نوازندگي و همچنين شاعري و دوبلري يك كارتون به اسم هورتون را دارد. بازي در نقش مري سانتياگو در فيلم “يك داستان ديگر از سيندرلا” و رقصيدن دلپذير و بي نظير وي همراه با اندرو سيلي، موجب شد تا وي شهرت بسيار خوبي پيدا كند. اكنون وي به يكي از بزرگ ترين ستارگان جوان آمريكا تبديل شده است.



ادامه مطلب


موضوعات: بيوگرافي خواننده‌هاي خارجي,
تاريخ : 11 | 1399:2 | نویسنده : مهدي كاميار

جنيفر لوپز از هنرمندان معروف و محبوب آمريكايي مي باشد كه در زمينه هاي مختلفي همچون بازيگري , خوانندگي , مدلينگ و صداپيشگي فعاليت دارد .اولين فيلمي كه او در آن ايفاي نقش كرد در رنگ‌هاي زنده نام داشت .همسر او مارك انتوني از خوانندگان معروف بود كه از او دو فرزند دوقلو دارد ولي از يكديگر جدا شده اند . براي آشنايي بيشتر با او در ادامه با پرشين وي همراه باشيد.

آشناي با جنيفر لوپز خواننده

در شرح زندگينامه جنيفر لين لوپز اين گونه آمده است كه وي متولد ۲۴ ژوئيه ۱۹۶۹ در محله ي كَسل هيل در نزديكي شهر برونكس واقع در نيويورك مي باشد. والدين جنيفر اصالتا پورتوريكويي و مذهبشان كاتوليك است. پدرش متخصص كامپيوتر و مادرش مربي مهدكودك بود. جنيفر داراي دو خواهر به نام هاي لسلي و ليندا مي باشد.

وي تحصيلات ابتدايي و متوسطه ي خود را در مدارس كاتوليك در برونكس پشت سر گذاشت و از سن ۱۹ سالگي به صورت خودآموز به آوازخواني و رقص مشغول شد. جنيفر زماني كه در دانشگاه مشغول به تحصيل بود در يك دفترخانه به شكل پاره وقت كار مي كرد.

آغاز فعاليت حرفه اي

جنيفر لوپز براي نخستين بار در سال ۱۹۸۶ جلوي دوربين رفت و در فيلم «دختر كوچكم» در يك نقش كوتاه حضور پيدا كرد، اما با توجه به مخالفت خانواده اش نسبت به كار در اين حرفه، تصميم جدي گرفت تا در آينده در اين زمينه خودي پيدا كند.

اين گونه بود كه لوپز اولين فيلم حرفه اي خود را در سال ۱۹۹۱ با نام «رنگ هاي زنده» شروع كرد. مدتي بعد از آن در فيلم «سلنا» به عنوان نقش اول بازي كرد. اين فيلم در مورد زندگي يك هنرمند آمريكايي بود.

فيلم بعدي جنيفر شروعي بر دوران محبوبيت او بود؛ «خارج از ديد» فيلمي بود كه لوپز براي ايفاي نقش در آن درخواست دستمزد يك ميليون دلاري كرد. وي با اين يك ميليون دلار به اولين زن لاتين تبار در تاريخ سينما تبديل شد كه چنين مبلغي را براي بازي در يك فيلم سينمايي دريافت كرده است.

جنيفر لوپز از سال ۱۹۹۹ حرفه خوانندگي را نيز آغاز نمود كه تبديل به حرفه اصلي وي نيز شده است.

جنيفر لوپز در سال ۲۰۱۲ در فصل يازدهم امريكن آيدل حضور پيدا كرد. او به همراه همسرش مارك آنتوني به ۲۱ كشور آمريكاي لاتين مسافرت كرد تا استعدادهاي مناسب را پيدا نمايد. وي در ۱۸ مه سال ۲۰۱۲ با بازي در فيلم «وقتي حامله هستي بايد منتظر چيزي باشي» دوباره وارد عرصه ي سينما شد.

او در اين فيلم در كنار بازيگران معروفي از جمله اليزابت بنكس، كامرون دياز و متيو موريسون به ايفاي نقش پرداخت.

جنيفر لوپز در ماه ژانويه ۲۰۱۳ در فيلم «پاركر» در نقش مقابل «جيسون استاتهام» ظاهر شد. وي در اين فيلم توانست به خوبي توجه منتقدين را به خود جلب نمايد.

انتشار آلبوم هاي موسيقي

اولين آلبوم موسيقي لوپز با نام «دِ سيكس» منتشر شد. اما دومين آلبومش بود كه توانست جنيفر را در حرفه ي خوانندگي در مردم همگان مشهور نمايد. ريميكس اين آلبوم در سال ۲۰۰۲ منتشر شد و به فروشي بسيار خوبي دست يافت، كه براي يك آلبوم رقمي بسيار بالا به حساب مي آمد.

ميزان درآمد جنيفر لوپز

آلبوم هاي جنيفر لوپز تاكنون بيش از ۵۵ ميليون دلار فروش كرده اند. همچنين مجموع فروش فيلم هايي كه او در آن ها حضور داشته نيز بالغ بر ۲ ميليارد دلار مي باشد. در ماه مارس سال ۲۰۱۴ دارايي خالص وي، ۲۵۰ ميليون دلار آمريكا تخمين زده شده بود كه تا به امروز اين دارايي افزايش پيدا كرده است.



ادامه مطلب


موضوعات: بيوگرافي خواننده‌هاي خارجي,
تاريخ : 11 | 1399:2 | نویسنده : مهدي كاميار

بيوگرافي شكيرا

شكيرا يكي از مشهور ترين خوانندگان زن در تمام جهان ميباشد، او اصالتي لبناني دارد. همسر شكيرا جرارد پيكه فوتباليست نجيب زاده اسپانيايي اسـت، آن ها چندين سال اسـت كـه بطور رسمي ازدواج كرده اند و صاحب فرزند نيز مي باشند

شكيرا ايزابل مبارك ريپل، مشهور بـه شكيرا، خواننده و رقاص مشهور و پرطرفدار كلمبيايي اسـت. او تا كنون موفق بـه دريافت جوايز متعددي شده و ركورد هـاي فراواني را كسب كرده اسـت. شكيرا با فروش بيش از ۷۰ ميليون نسخه از آلبوم ” Worldwide ” خود، توانست عنوان پرفروش ترين خواننده كلمبيايي در تاريخ موسيقي كلمبيا را ازآن خود كند.

شكيرا متولد ۲ فبريه ۱۹۷۷ در بارانكيلا كلمبيا ميباشد. پدر او لبناني و مادرش كلمبيايي هستند؛ از همين رو بعضي از آهنگ هاي شكيرا بـه اين دو زبان خوانده شده اند. او همچنين بـه زبان هاي ايتاليايي و فرانسوي تسلط دارد. شكيرا تك فرزند اسـت؛ اما ۸ خواهر و برادر ناتني از ازدواج هاي قبلي پدر خود دارد.

كودكي شكيرا

شكيرا نخستين شعر خودرا در سن ۴ سالگي نوشت و نخستين بار در ۱۳ سالگي آهنگ خودرا ضبط كرد. هنگاميكه شكيرا ۲ ساله بود، برادر بزرگش در حادثه تصادف كشته شد. شكيرا در ۸ سالگي ترانه اي نوشت كـه “Tus gafas oscures” نام دارد.

اين ترانه الهام گرفته از عينك دودي بود كـه پدر شكيرا در زمان فوت پسر خود، بـه چشمهايش مي زد تا كسي متوجه غم و اندوه او نشود. هنگاميكه شكيرا ۴ ساله بود، بـه همراه پدر خود بـه يك رستوران خاورميانه اي رفت و براي نخستين بار در زندگي اش، صداي دمبك را شنيد و شروع بـه رقصيدن روي ميز كرد؛ از همانجا بود كـه علاقه خود بـه اجرا كردن را كشف كرد.

دوران مدرسه شكيرا

شكيرا يك مسيحي كاتوليك اسـت كـه بـه مدرسه كاتوليك نيز رفته اسـت. او رقصيدن و اجرا را از همان زمان مدرسه آغاز كرد. وي براي معلم ها، همكلاسي ها و حتي راهبه ها آواز مي‌خواند و از اينكار لذت ميبرد. او درسال دوم دبستان در گروه كر مدرسه شركت كرد، اما از اين گروه رد شد. دليل رد شدن او نيز، صداي خيلي قوي و محكم او بود كـه براي سبك كر مناسب نبود.

معلم موسيقي او معتقد بود كـه صداي شكيرا شبيه بـه صداي بز اسـت! بـه گفته خود شكيرا، وي را در مدرسه بنام “دختر رقصنده شكم” مي شناختند، كـه همين القاب، شور و اشتياق او براي داشتن اجراي زنده را بيشتر و بيشتر كرد. از سن ۱۰ تا ۱۳ سالگي، شكيرا بـه چند ايونت مهم در شهر خود دعوت شد و توانست توجهات را نسبت بخود جلب كند و شناخته شود.



ادامه مطلب


موضوعات: بيوگرافي خواننده‌هاي خارجي,