تاريخ : 11 | 1399:2 | نویسنده : مهدي كاميار

بازيگر سينما، توليدكننده، خير، جذاب‌ترين مرد جهان و طراح وسايل خانه! اين بازيگر و توليدكننده سينما براي فيلم‌هايي چون “افسانه خزان”، “باشگاه مبارزه”، “افسانه بنجامين باتن”، “مانيبال” و “۱۲ سال بردگي” جايزه اسكار و گلدن گلوب را از آن خود نموده است.

خلاصه فعاليت او

برد پيت در ۱۸ دسامبر ۱۹۶۳ (۲۷ آذر ۱۳۴۲) در شاوني اوكلاهاما به دنيا آمد. او براي اولين بار در سال‌هاي ۱۹۸۰ در تلويزيون ظاهر شد. نقش‌آفريني او در فيلم ترسناك “طبقه برنده” (Cutting Class) در سال ۱۹۸۹ و فيلم “افسانه زمستان” (Legends of the Fall) در سال ۱۹۹۴ جايگاه او در هاليوود را تثبيت نمود. فيلم‌هاي ديگر او عبارت‌اند از: “باشگاه مبارزه” (Fight Club – ۱۹۹۹)، “بابل” (Babel – ۲۰۰۶)، “پرونده عجيب بنجامين باتن” (The Curious Case of Benjamin Button – ۲۰۰۸)، “حرامزاده‌هاي لعنتي” (Inglourious Basterds – ۲۰۰۹)، “مانيبال” (Moneyball – ۲۰۰۱) و “جنگ جهاني زد” (World War Z – ۲۰۱۳). او تاكنون دو بار، در سال‌هاي ۱۹۹۵ و ۲۰۰۰ عنوان جذاب‌ترين مرد زنده را از مجله مردم از آن خود نموده است. در سال ۲۰۱۴ براي چهارمين بار نامزد جايزه اسكار شد، در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان توليدكننده فيلم “۱۲ سال بردگي” جايزه بهترين فيلم را از آن خود كرد. او با آنجلينا جولي ازدواج كرد و پس از چند سال از او جدا شد.

روزهاي اول زندگي

برد پيت با نام كامل ويليام بردلي پيت در ۱۸ دسامبر ۱۹۶۳ در شاوني اوكلاهاما به دنيا آمد. او بزرگ‌ترين فرزند از سه فرزند يك خانواده مذهبي بود كه در اسپرينگ فيلد ميسوري بزرگ شد. پدرش بيل پيت صاحب كمپاني حمل‌ونقل و مادرش جين پيت يك مشاور خانواده بود. او مي‌خواست مدير تبليغات هنري شود و به همين دليل در دانشگاه ميسوري در رشته روزنامه‌نگاري تحصيل كرد.

بااين‌حال او رؤياهاي ديگري داشت كه از علاقه او به فيلم و سينما سرچشمه مي‌گرفت. سرانجام اين رؤياها باعث شدند كه درترم آخر از دانشگاه انصراف دهد. او وسايلش را جمع كرد و براي شروع حرفه بازيگري به لس‌آنجلس رفت. او به پدر و مادرش گفت كه به دانشگاه پزادانا مي‌رود تا در رشته طراحي تحصيل كند اما به‌جاي آن شوفر يك ليموزين بود كه رقصنده‌ها را از اين مهماني به آن مهماني مي‌برد، يخچال حمل‌ونقل مي‌كرد و تلاش مي‌كرد تا به حرفه بازيگري راه يابد. سپس به كلاس بازيگري رفت و به همراه همكلاسي‌اش به يك تست بازيگري رفتند. در اين تست بازيگري او قبول شد. او پس از هفت ماه توانست در اين حرفه جاي ثابتي براي خود دست و پا كند.

پسر جذاب با نقش‌هايي متفاوت

اولين نقش‌هاي او در تلويزيون عبارت‌اند از قسمت‌هايي از دالاس (Dallas)، جهان ديگر (Another World)، سريال كمدي Growing Pains و سريال كوتاه Glory Days در سال ۱۹۹۰. در سال ۱۹۸۹ در فيلم تلويزيوني “جوان هم مي‌ميرد” (Too Young to Die) نقش بيلي كانتون يك نوجوان معتاد فراري را ايفا نمود. او در اين فيلم با جوليت لوئيس، كه ۹ سال از او كوچك‌تر بود، همبازي شد. آن‌ها رابطه‌اي احساسي را با يكديگر آغاز كردند.

اولين موفقيت سينمايي او فيلم ترسناك “طبقه برنده” در سال ۱۹۸۹ بود، سپس در فيلم “تمام مسيرها” (Across the Tracks) به كارگرداني سندي تانگ، نقش يك ستاره نوجوان را ايفا كرد. اما حضور او در يك اثر بحث‌برانگيز بود كه جايگاه تازه‌اي در سينماي هاليوود به او بخشيد. او در فيلم “تلما و لوئيس” (Thelma and Louise – ۱۹۹۱) از ريدلي اسكات در نقش يك جادوگر شيرين‌زبان تنها در چند دقيقه ظاهر مي‌شود اما توجه بسياري را به خود جلب مي‌كند. جذابيت ظاهري و كاريزماي مردانه برد پيت باعث شد كه بيشتر به چشم بيايد، به‌خصوص در صحنه عاشقانه‌اي كه در كنار جينا ديويس بود.

فيلم‌هاي ديگر او چندان موفق نبودند تنها او را به‌عنوان يك چهره جذاب نشان دادند: در كنار اليزابت مك گاورن در “علاقه” (The Favor – ۱۹۹۲)، “جاني جيرپوش” (Johnny Suede – ۱۹۹۲) به كارگرداني تام سيسيلو و اثر نيمه انيميشني “باحال” (Cool).



ادامه مطلب


موضوعات: بيوگرافي بازيگران خارجي,
تاريخ : 11 | 1399:2 | نویسنده : مهدي كاميار

بيوگرافي آنجلينا جولي:

در زندگي نامه آنجلينا جولي اينگونه آمده است كه: آنجلينا جولي ويت در ۴ ژوئن ۱۹۷۵ در لس آنجلس آمريكا متولد شد. پدر آنجلينا اصالتي آلماني اسلواك، و مادر وي اصالتي هلندي و فرانسوي كانادايي داشت. آنجلينا جولي فعاليت به عنوان مدل را از 12 سالگي آغاز نمود و در شهرهايي مثل لندن و لس‌ آنجلس مدل مشهوري شد. آنجلينا جولي در جواني در كليپ‌ هاي خوانندگاني از جمله رولينگ استونز، ميت لوف، لني كراويتز، انتولينو ونديتيو بازي كرده است، اولين نقش سينمايي آنجلينا جولي در فيلم “هكرها” بود كه داستان پنج دانش‌ آموز هكر را روايت ميكند.

زندگي شخصي آنجلينا جولي:

همسر اوّل آنجلينا جولي جان لي ميلر بود كه در سال ۱۹۹۶ با او ازدواج كرد و در سال ۱۹۹۹ از وي جدا شد، همسر دومش بيلي باب تورنتون بود كه در مه ۲۰۰۰ با هم ازدواج كردند، ولي سرانجام بعد از سه سال ازدواجشان به جدايي انجاميد.
آنجلينا جولي پس از بازي در فيلم آقا و خانم اسميت، با برد پيت وارد يك دوستي عاشقانه شد و سرانجام در سال ۲۰۰۶ صاحب دختري به نام شيلو شدند كه به خاطر باورهايشان در مورد پايان دادن به فقر و تنگدستي و بدبختي مردم آفريقا تصميم به تولد بچه‌ شان در كشور فقير و آفريقايي ناميبيا كردند. آنحلينا جولي به همراه همسرش براد پيت علاوه بر سه فرزند طبيعي خود سرپرستي مدوكس پسر بچه يتيم اهل كامبوج، پكس كودك ويتنامي و يك دختر يتيم اهل اتيوپي به نام زهرا را بر عهده گرفته اند.

براد پيت در ۲۶ ژانويه ۲۰۱۲ رسماً اعلام كرد كه او و آنجلينا جولي تصميم به ازدواج گرفته اند. او گفت: “ما تصميم گرفته بوديم ازدواج نكنيم تا زماني كه براي هيچ زوجي منع ازدواج وجود نداشته باشد ولي گمان نميكنم ديگر بتوانيم بيش از اين مقاومت كنيم. ازدواج ما براي بچه هايمان خيلي مهم است و هميشه در اين باره از ما سؤال خواهند كرد. براي من هم مهم است. دوست دارم آن نوع تعهد ايجاد بشود.” در ادامه گفتگو زماني كه از او پرسش شد آيا رسماً از آنجلينا جولي خواستگاري كرده يا نه، براد پيت جواب داد: “ديگر از اين فراتر نمي‌ روم… ولي زماني كه عاشق كسي هستي و با او يك خانواده تشكيل بدهي و خودت هم دوست داري يك تعهد بين تان ايجاد بشود و نتواني خيلي خنده‌ دارست،”

آنجلينا جولي در ۱۴ مه ۲۰۱۳ اعلام نمود به دليل دارا بودن يك ژن معيوب، احتمال ابتلاي او به سرطان پستان ۸۷ % و ابتلا به سرطان تخمدان ۵۰ % بوده و به اين خاطر دست به عمل جراحي ماستكتومي (پستان‌ برداري) زده و آنها را برداشته است و جراحي‌ ها و مراحل درماني وي از فوريه ۲۰۱۳ تا پايان آوريل ۲۰۱۳ به طول انجاميد وي ذكر كرد كه سرطان پستان باعث مرگ مادرش شده‌ است و با توجه به اين عمل‌ ها احتمال سرطان پستان در وي به زير ۵ درصد رسيده‌ است.



ادامه مطلب


موضوعات: بيوگرافي بازيگران خارجي,